A hogyan készül? témákban talán az a legjobb, hogy sosem (vagy csak nagyon ritkán) látogatható helyekre juthatok be. A szigorúan őrzött objektumokon belül is külön kategóriának számít egy reptér.

IMG_1320_V2F_2018-09-06_19-08-55_685

Mindig is elvarázsolt a repülés világa, főként az a logisztika, ami egy repülőtér zavartalan üzemeléséhez szükséges. Hogyan hangolják össze akár egy közepes méretű repülőtéren is a le és felszálló gépek forgalmát? Hogyan zajlik a csomagkezelés? Hogyan töltik fel utasokkal a repülőket a légitársaságok? Ezek egytől-egyig kissé felfoghatatlan dolognak számítanak, ugyanúgy, mint a fedélzeten felszolgált ételek logisztikája.

IMG_0961_V2F_2018-09-05_11-51-05_285

Csak Európa felett egy átlagos nyári napon közel 30 ezer! gép repked, gépenkénti 200 utassal számolva ez 6 millió utast jelent. Ha a fapados járatoktól most eltekintünk, akkor ezen utasok nagy részének ételt és italt is felszolgálnak a gépen. De honnan jön a kaja?

Mit eszünk a repülőn?

Ahogy az utazós blogomon már megemlékeztem róla, nemrég a Lufthansa LSG Skychefs müncheni bázisán jártam, ahol megmutatták hogyan zajlik az ételek logisztikája Európa hetedik, Németország második legnagyobb repterén. Az ételek nagy részét a frankfurti központban készítik el és onnan szállítják ide, de azért jut feladat bőven a müncheni bázisra is, 1800 fővel működik a központ.

img_1006_v2f_2018-09-05_14-47-58_150.png

Amellett, hogy megnézhettem hogyan készítik, majd hogyan juttatják el a repülőhöz az ételeket, egy hosszú asztalra kikészítették a Lufhansa járatain jelenleg érvényben lévő menüsorokat, hogy elmagyarázzák a legfontosabb tudnivalókat.

IMG_0964_V2F_2018-09-05_11-55-10_817

Például, hogy hogyan állítják össze a menüsorokat az economy, a business és a first class osztályokra, hogy miként véleményeztetik az utasokat az ételekkel kapcsolatban és például, hogy mi alapján választanak bort az egyes járatokra. Az alábbi – szokásos – hogyan készül? videóból kiderül minden.

Ha szereted a Hogyan készül? tartalmakat, kövess a Facebookon, az Instagramon és a Youtubeon is.

/A cikk és a videó a Lufthansa támogatásával készült./